هواداران نمونه
FARSHAD GENIUS
وبلاگی برای منوتو
نگارش در تاريخ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, توسط FARSHAD
بررسي برترين هواداران فوتبال در اروپا
در هر باشگاه فوتبالي اعم از بزرگ يا کوچک هواداران نقش ويژه اي دارند و مي توانند شور، هيجان و انگيزه را به تيم مورد علاقه خود تزريق کنند. بعضي از هواداران اعتقاد دارند سنگين ترين جو را براي تيم ميهمان ايجاد مي کنند و هيچ تيم ديگري چنين هواداري ندارد اما معمولا هر چه هوادار يک تيم بيشتر باشد سر و صدايي که ايجاد مي کنند بيشتر است.

مهر: در ادامه با استفاده از آمار وب سايت رسمي ESPN نگاهي به تيم هاي بزرگ اروپايي مي اندازيم تا ببينيم کدام ورزشگاه ها بيشتر از بقيه پر مي شوند.
 


10) نيوکاسل – سنت جيمزز پارک
ميانگين تماشاگر: 50,061 (95,5% از ظرفيت 52,387 نفري ورزشگاه)


نيوکاسل هواداران متعصب و خاص خودش را در انگليس دارد که در چند سال اخير با وجود بالا و پايين هاي فراوان اين تيم باز هم از حمايت خود دست نکشيده اند. کسب عنوان پنجم در رقابتهاي فصل گذشته ليگ برتر نشان داد اين تيم در آينده اي نزديک به روزهاي خوب خود بازخواهد گشت.

البته شاگردان آلن پارديو در اين فصل انتظارات را برآورده نکرده اند و هم اکنون در رتبه سيزدهم جدول رده بندي ليگ برتر قرار دارند. اما هواداران وفادار نيوکاسل لحظه اي از تشويق و حمايت تيمشان دست نمي کشند و کاملا مورد احترام تمامي هواداران فوتبال در انگليس قرار دارند.
 


9) آژاکس – آمستردام آره نا
ميانگين تماشاگر: 50,683 (95.7% از ظرفيت 52,960 نفري ورزشگاه)


آژاکس به عنوان يکي از 3 باشگاه بزرگ هلند در اين فصل براي کسب سي و دومين عنوان قهرماني خود در ليگ هلند با پي اس وي آيندهوون و فاينورد رقابت مي کند. موفقيت با دوام آژاکس باعث شد آنها هواداران زيادي در هلند پيدا کنند و با وجود اينکه آمستردام آره نا بزرگترين ورزشگاه هلند محسوب مي شود در اکثر بازي ها پر مي شود و هواداران آژاکس براي تشويق تيم محبوبشان به ورزشگاه مي آيند.
 


8) هامبورگ – آيمتک آره نا
ميانگين تماشاگر: 52,493 (92.0% از ظرفيت 57,000 نفري ورزشگاه)


هامبورگ شايد کم افتخارترين تيم اين فهرست باشد که تماشاگران فوق العاده وفاداري دارد. آنها در فصل پيش رقابتهاي بوندسليگا براي فرار از منطقه سقوط مي جنگيدند و در رده پانزدهم جدول قرار گرفتند که بدترين نتيجه در يک دهه اخير براي اين تيم بود. اما تيم تورستن فينک در اين فصل عملکرد خوبي داشته و تلاش مي کند سهميه اروپايي براي فصل آينده کسب کند. هامبورگ تنها تيم بوندسليگايي است که در طول تاريخ خود به دسته پايين تر سقوط نکرده و هواداران اين تيم اميدوارند تيم محبوبشان خيلي زود به روزهاي خوب خود بازگردد.
 


7) آرسنال – ورزشگاه اميريتس
ميانگين تماشاگر: 60,077 (99.5% از ظرفيت 60,355 نفري ورزشگاه)


با وجود اينکه آرسنال آخرين بار در سال 2005 به يک جام دست پيدا کرده اما هواداران اين تيم براي تماشاي بازي تيم محبوبشان حاضرند بليت گرانقيمتي را خريداري کنند. آرسنال بدون شک به داشتن چنين هواداراني بايد افتخار کند که هميشه ورزشگاه بزرگ اميريتس را پر مي کنند. اميريتس بعد اولدترافورد و ومبلي سومين ورزشگاه بزرگ انگليس است که هنوز آرسنالي ها جامي را در آن کسب نکرده اند اما بدون شک حمايت هواداران را پشت خود احساس مي کنند.
 

 

6) شالکه – ولتينز آره نا
ميانگين تماشاگر: 61,092 (99.0% از ظرفيت 61,673 هزار نفري ورزشگاه)


شالکه در اين فصل عملکرد نسبتا قابل قبولي داشته و حتي تا مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا هم راه پيدا کرد. آنها فصل پيش بعد از دورتموند و بايرن مونيخ در رده سوم ايستادند و هم اکنون نيز در جايگاه پنجم جدول هستند و تنها 6 امتياز با کسب سهميه ليگ قهرمانان فصل آينده فاصله دارند. شاگردان ينس کلر همانند دورتموند تيمي جوان و آينده دار هستند که رقابت نزديکي با بزرگان فوتبال آلمان ايجاد خواهند کرد. بدون شک آينده روشني در انتظار تيم جوان شالکه و هواداران پر شور اين تيم است.
 


5) بايرن مونيخ – آليانس آره نا
ميانگين تماشاگر: 71,000 (99.8% از ظرفيت 71,137 نفري ورزشگاه)


بعد از کسب 22 عنوان قهرماني در بوندسليگا هواداران بايرن به موفقيت تيمشان عادت کرده اند به طوري که ديگر به عنواني به جز قهرماني راضي نيستند. با وجود اينکه دورتموند در دو فصل اخير بايرن را آزار داده و قهرماني بوندسليگا را از اين تيم گرفته اما شاگردان يوپ هاينکس در اين فصل هم در بوندسليگا و هم در رقابتهاي اروپايي بسيار خوب نتيجه گرفته اند. آنها هم اکنون با 20 امتياز اختلاف در صدر جدول بوندسليگا قرار دارند، سهميه ليگ قهرمانان فصل بعد را کسب کرده اند و هم اکنون هم در بين 8 تيم پاياني اروپا قرار دارد.هواداران بايرن بدون شک در آليانس آره نا براي تيمشان سنگ تمام مي گذارند.
 


4) رئال مادريد – سانتياگوبرنابئو
ميانگين تماشاگر: 72,601 (84.9% از ظرفيت 85,454 نفري ورزشگاه)


درست مثل منچستريونايتد، رئال مادريد هم يک الگو در دنياي فوتبال است. رئال يکي از محبوب ترين و موفق ترين باشگاه هاي فوتبال جهان است و بهترين بازيکنان دنيا آرزو دارند روزي پيراهن سفيد اين تيم را بر تن کنند و در سانتياگوبرنابئو به ميدان بروند. بازيکناني نظير ديويد بکام، زين الدين زيدان و رونالدو اسطوره فوتبال برزيل در اين تيم بازي کرده اند. حضور بزرگان فوتبال در رئال ادامه پيدا کرده و کريس رونالدو هم به اين تيم پيوسته است. با اين حال به نظر مي رسد جمع کردن تمام بازيکنان بزرگ فوتبال جهان و تاريخ اين باشگاه باعث نشده سانتياگوبرنابئو هميشه پر شود و رئال در بين سه تيم پرتماشاگر اين فصل قرار بگيرد.
 


3) منچستريونايتد – الدترافورد
ميانگين تماشاگر: 75,526 (99.6% از ظرفيت 75,765 هزار نفري ورزشگاه)


تقريبا همه مردم جهان منچستريونايتد را مي شناسند. اگر از فردي بپرسيد 5 باشگاه فوتبال جهان را نام ببرد تقريبا با اطمينان مي توان گفت يکي از آنها منچستريونايتد است. باشگاه فوتبالي که از نظر شهرت در تمام جهان نظير ندارد، ميزان تماشاگران اين باشگاه در هر بازي نشان مي دهد منچستريونايتد نه تنها يک باشگاه بلکه يک علامت و برند ثبت شده است.
 


2) بارسلونا – نيوکمپ
ميانگين تماشاگر: 77,232 (78.1% از ظرفيت 98,787 نفري ورزشگاه)


بارسلونا بزرگترين ورزشگاه اروپا و سيزدهمين ورزشگاه بزرگ جهان را در اختيار دارد، اما آنها حتي در اين فصل هم نتوانستند در رده بالاي ميانگين حضور تماشاگر در ورزشگاه شان قرار بگيرند. علاوه بر محبوبيت جهاني بارسلونا، اين تيم يک ستاره بزرگ مثل ليونل مسي دارد که 4 بار توپ طلاي فيفا را از آن خود کرده و به تنهايي خيل عظيمي از تماشاگران را به ورزشگاه مي کشاند. به هر حال نيوکمپ بدون شک يکي از ديدني ترين مکان هاست که يکي از بهترين تيم هاي فوتبال جهان در آن مقابل حريفان به ميدان مي رود.
 


1) دورتموند – سيگنال آيدونا پارک (وستفالن اشتاديون)
ميانگين تماشاگر: 80,500 (99.8% از ظرفيت 80,645 نفري ورزشگاه)


جاي تعجب نيست که دورتموند در صدر اين ليست قرار بگيرد. شهر دورتموند مردم ديوانه فوتبال دارد و تيم يورگن کلوپ هم به يکي از خطرناک ترين تيم هاي فوتبال اروپا تبديل شده است. در هر بازي دورتموند موجي از رنگ هاي زرد و سياه را روي سکوهاي ورزشگاه سيگنال آيدونا پارک مشاهده مي کنيد که بدون شک هيچ جاي ديگر دنيا نظير آن وجود ندارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: